fredag, juni 25

Viktig: Visum

De nye reglene for innreise til USA sier at vi må søke om visum. Selv om vi skal være der i to uker.
Heldigvis er dette enkelt!
Send meg en mail med informasjonen, og så sender jeg inn søknad på vegne av oss alle tre :)

Dette trenger jeg: (du finner alt i passet ditt)

  • Fornavn/etternavn akkurat slik som det står i passet ditt. (Dåpsnavn)
  • Fødsel/personnr.
  • Passnummer
  • Passets utstedelsesdato (dd.mm.åå)
  • Passets utløpsdato (dd.mm.åå)
  • Passets utstedelsesland

Så må vi svare på noen spørsmål, og det er viktig at dere leser gjennom dette nøye!

ER SVARET JA PÅ NOEN AV DISSE SPØRSMÅLENE?

A) Har du en smittsom sykdom; psykisk eller mental lidelse, eller er du narkotikamisbruker eller avhengig?

 
B) Har du noen gang blitt arrestert eller dømt for en kriminell handling som involverte moralsk forfall eller en kriminell handling relatert til narkotiske midler; eller har du blitt arrestert eller dømt for to eller flere tilfeller hvor den samlede fengslingstiden utgjorde 5 år eller mer; eller har du noen gang solgt narkotiske stoffer; eller søker du om innreisetillatelse for å involveres i kriminelle eller umoralske aktiviteter?

 
C) Har du nå, eller noen gang tidligere vært involvert i spionasje eller sabotasje; eller vært involvert i terroristaktiviteter; eller folkemord; eller har du på noen som helst måte vært involvert i forfølgelse assosiert med Nazistiske Tyskland eller deres allierte i perioden 1933 og 1945?

 
D) Søker du arbeidstillatelse i USA.; eller har du noen gang blitt utestengt og deportert; eller tidligere blitt bortvist fra USA; eller skaffet eller forsøkt å skaffe et visum for innreise til USA på falskt grunnlag eller feilaktig framstilling?

 
E) Har du noen gang holdt fanget, holdt tilbake eller forhindret foreldreretten til et barn fra en Amerikansk statsborger som har hatt foreldreretten til et barn?

 
F) Har du noen gang blitt nektet et visum til USA eller innreise til USA eller fått ditt USA visum inndratt?
  • Om ja: Når?
  • Hvor?
G) Har du noen gang påberopt deg immunitet fra en tiltale?




Sånn, bra jobbet!
Da er vi kommet til den siste delen av skjemaet.


Her skal dere lese gjennom, og svare JA eller NEI om dere godtar dette.
Jeg må få svaret skriftlig på mail (Ja, jeg bekrefter/Nei)


Fraskrivelsesrett: Jeg har lest og forstått at jeg herved fraskriver meg retten til innsyn eller å anke sak mot bestemthet vist av bemanningen til USA Tollvesen og Grensevakten så lenge reisetillatelsen utstedt av ESTA er gyldig. Jeg kan heller ikke bestride avgjørelsen, med mindre det søkes om asyl. Jeg har heller ingen rett til å klage på utkastelsesavgjørelsen som oppstår med bakgrunn i visumfritaksprogrammet.

I tillegg til den ovennevnte fraskrivelsen, som en betingelse for hvert inntak i USA under visumfritaksprogrammet, aksepterer jeg å underkastes meg de biometriske undersøkelser (inkl. fingeravtrykk, bilder) ved ankomst til USA. I løpet av denne prosessen ved ankomst til USA vil jeg gjenta min fraskrivelse av min rett til å etterse eller anke sak mot bestemthet vist av bemanningen til USA Tollvesen og Grensevakten så lenge reisetillatelsen utstedt av ESTA er gyldig. Jeg kan heller ikke bestride avgjørelsen, med mindre det søkes om asyl. Jeg har heller ingen rett til å klage på utkastelsesavgjørelsen som oppstår med bakgrunn i visumfritaksprogrammet.


* Bekreftelse: Jeg søkeren, bekrefter med dette at jeg har lest, eller har fått informasjonen lest til meg, alle spørsmål og redegjørelser, og jeg har forstått alle spørsmål og redegjørelser forbundet med denne søknaden. Mine svar og øvrig informasjon er så sant jeg vet sannferdig og korrekt.





HUSK!
Jeg må ha svar på alle spørsmålene og bekreftelse på at alt er lest!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar